Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Anna - 13 mars 2009 18:22

 Hah bilden har ingenting med texten att göra, men älskar den!


Igår när man vaknade var det ju nästan snöstorm! Och jag som hade trott att våren skulle komma ...

Nåväl, när jag kom hem efter praktiken så tog jag med mig båda trollen på en kissesväng och så hade jag tänkt träna lydnad eller spår på ängen hemma, men Ville var inte alls pigg på att träna så jag lämnade honom inomhus och tog med Dina ut med våran bitstock som jag köpte på MyDog-mässan och som jag tycker är helt suverän och D fullkomligt älskar den!


Vi tränade lydnad med stocken som belöning. Fjärr, fritt följ, inkallning (som går bättre för varje gång vi tränar!  ), men sedan tog fantasin slut och vi tränade "bara" bitarbete. Dina har jättebra bett i stocken och jobbar verkligen ordeeeentligt bakåt, men är mycket lyhörd för ett "Loss-kommando" vilket är skönt.

 Vi tränar allt mera koncentrationsträning: att hon ska kunna gå ett snyggt fritt följ utan att snegla på sin bitstock/belöningsboll som ligger bredvid. Hon tycker det är svårt, men även här blir hon allt bättre. En mkt nyttig övning!


Jag hade tänkt att träna uppletande, men det blev så mörkt så då kändes det inte värt det.



Idag har vi tagit en vilodag för imorgon drar vi till landet    Uj vad skoj det ska bli och ojoj vad vi ska träna!


Vi hörs antagligen på lördag eller söndag kväll! Ha det!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards