Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Anna - 26 februari 2009 19:20

 En schäfer jag fotograferade på en lydnadstävling


Ja, ganska så länge sedan jag skrev här. Det händer inte massvis på hundfronten, men igår var M på röntgen med Dina. Det hade tydligen gått superbra.  Massvis med beröm och lovord från veterinärerna över Dina som var så lugn och såååå himla fin  ;)  - alltid roligt! Hoppas att jag blir nöjd med svaren också.


Och det är som M sa till Johanna per telefon, det har verkligen matchat mellan mig och Dina! Visst, hon uppskattar M och P:s sällskap och träning också, men det är liksom Hon & Jag. Känns väldigt roligt, der var ju det jag sökte: en större hund som kunde bli min mera egna träningskamrat.


Just idag har det faktiskt inte blivit någon riktig träning, men två rejäla långpromenader och lite tuggande på märgben, så de är nog nöjda ändå. Imorgon har jag tänkt spåra en bit med de och mera självständighetsträning. Kanske kanske blir det till och med en sväng till brukshundsklubben!  Så pass kort bit med buss så jag kan testa att ta med båda trollen. Ville somnar som en valp varje gång han åker med buss, så han lär inte stressa henne - haha!


Antagligen skriver jag om hur det har gått imorgon  (:

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards